28 Kasım 2007 Çarşamba

Yoğurtlu Brokoli Salatası

Evet bu da sebze sevenler için!
Dün öğlen arasında bi koşu Salı pazarına gidip geldim Brokoli ve Bal Kabağı almak için. Brokoliyle salata yaptım, Bal Kabaklarım ise çorba olmak için buzdolabında beni bekliyorlar. Aslında dün akşam yapacaktım ama muskatımı bulamadım:) Çok iyi hatırlıyorum sadece bir kez kullanıp dolaba kaldırmıştım ama yok olmuş küçük yaramaz! Neyse yeni muskatlar (!) alınca çorbamı yapıcam ve buradan herkese tarifini vereceğim.
Brokoliyi de diğer sebzeler gibi seviyorum ama en çok düdüklü tencerede buharda haşlanmış ve sarımsaklı yoğurt dökülmüş halini.

Yoğurtlu Brokoli Salatası (2 -3 kişilik)

Malzemeler :
  • 1/2 kg brokoli
  • 1 havuç
  • 1 kırmızı biber
  • 2 diş sarımsak
  • 2 su bardağı yoğurt
  • Tuz

Not 1 : Aslında ölçüler size kalmış. Ben bu şekilde yaptım ama siz isterseniz 2 havuç, 2 biber de kullanabilirsiniz ya da ne bileyim 1 patates de ilave edebilirsiniz.

Yapılışı :

  • Önce brokolileri bir kaç parçaya ayırın ve yıkayın. Süzülmesi için süzgece alın.
  • Havucu temizleyip 1/2 cm kalınlığında verev kesin.
  • Süzdürdüğünüz brokoli demetlerini biraz daha küçük demetler haline getirin.
  • Düdüklü tencerenizin buhar sepetine sebzelerinizi yani brokoli demetçiklerini ve havuç dilimlerini doldurun, üzerlerine biraz da tuz serpin. (Bir kaç fiske kadar)
  • Tencerenizin içine 1 su bardağı su koyup buhar sepetinin ayağı üzerine de sepeti yerleştirip kapağını kapatın. Önce harlı ateşte PISSSSST! sesi çıkıncaya kadar, sonra da daha kısık ateşte 15 dk sebzelerinizi haşlayın.
  • B u arada 1 kırmızı biberi 1/2 cm şeritler halinde kesin ve 1 diş sarımsağıda kıyıp 1 yemek kaşığı zeytin yağında yumuşayıncaya kadar çevirin. Dikkat edin yanmasınlar!
  • 2 su bardağı yoğurdunuzu çırpıp, 1 diş sarımsağınızı da içine rendeleyin.
  • 15 dk sonra tencerenizin buharı çıktıktan sonra kapağını açın lokum gibi haşlanmış brokoli ve havuçlarınızı servis tabağınıza alıp, sarımsaklı yoğurdunuzu üzerine dökün.
  • En üstüne de zeytin yağında yumuşattığınız sarımsaklı kırmızı biberlerinizi koyun.

Not 2 : Kırmızı biberlerinizi yağda kızartmayıp, diğer sebzelerinizle haşlayarak da kullanabilirsiniz. Düdüklü tencere kullanmıyorsanız, sebzelerinizi 1 çay bardağı suyla kapağı kapalı bir tencerede de haşlayabilirsiniz.

Not 3 : Kendiniz ve aileniz için iyi bir şey yapmış olduğunuzu düşünerek afiyetle yiyin. Yanında kızarmış köy ekmeğiyle tek başına bir akşam yemeği bile olabilir.

Kendinize iyi bakın.

7 yorum:

mavimantar dedi ki...

Ne!Brokoli mi?Bayılırım valla.Ne şekilde olursa olsun.Yeter ki brokoli olsun.Tarifde muhteşem.Büyük bir olasılıkla kırmızı biberleri de haşlayarak yaparım.Yoğurdu sarımsaklamasak olmaz mı? Olur.Olur :D
Teşekkürler Ayşegül...

ayşegül laçinler dedi ki...

Tabiki olur Mavimantar'cım. Beğenmene çok sevindim. Aslında ben biberleri haşlamayı unuttuğum için yağda pişirmiştim:)
Görüşmek üzere...

Tijen dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,
Sebzeseverler kesinlikle çok mutlu olacak bu tarife. Afiyet olsun.

ayşegül laçinler dedi ki...

Tijen hanım çok teşekkür ederim, ziyaretleriniz beni öyle motive ediyor ki anlatamam. Sizi seviyorum...

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet dedi ki...

Vallahi bak bu işte benim gibi mutfak özürlü birinin bile yapabileceği bir tarif..Ellerine sağlık..

ayşegül laçinler dedi ki...

Sevgili Ayşegül hanım:) teşekkür ederim, sizi de seviyorum! Kudüs yazıları harika...

etki alanı dedi ki...

Ayşegül hanım
İadeyi ziyarete geldim.
Vermiş olduğunuz tarif tam benim damak tadıma göre.Akşama kendim için yapmam lazım.
sık sık uğrayacağım.İmza kampanyasını benim blogta da yayınlayabiliriz..
Tütü