23 Mart 2009 Pazartesi

Yaza hazırlık: Portakal Kabuğu Rendesi


Eeee hep kışa hazırlık olmaz ki, biraz da yaz hazırlığı yapmalı. Temizlik gelir hep yaza hazırlık deyince aklıma, ama portakal kabuğu rendeleyip kaldırmakda az da olsa yaza hazırlıktır benim için. Sahi yaza başka ne gibi hazırlıklar yapılır şu anda hiç aklıma gelmiyor doğrusu. Portakal kabuğunu nasıl mı hazırlıyorum? İşte yazıyorum:
  • Akşamları yemek için veya sıkmak için hazırladığımız portakalları iyice yıkayıp küçük rendeyle -küçük büyük hiç fark etmez, sadece küçük rende kolaylık sağlıyor- turuncu kısımlarını genişçe bir tabağa rendeleyip bol toz şekerle karıştırıyorum. -2 portakal kabuğu için 2 yemek kaşığı şeker mesela.- Sonra da kavanoza koyup üstüne biraz daha şeker döküp buzdolabında aylarca saklayabiliyorum.


  • Kullanıldığı yerler mi? Kekler, kurabiyeler, tatlılar v.s. v.s. Yazları ferah kokusu ve aromasıyla çok hoşuma gidiyor doğrusu.

Herkese tavsiye edilir...

Hiç yorum yok: