15 Şubat 2009 Pazar

PEYNİRLİ AY ÇÖREĞİ


Ayşe Selin'i uyutup ancak bilgisayarı açabiliyorum. Galiba uzunca bir süre cümlelerim hep bu şekilde başlayacak. Ayşe Selin uyudu... Ayşe Selin'i uyuttum... v.b. Bu blog işine bayağı hevesli başlamıştım ama maalesef elimde olmayan nedenlerle vakit ayıramıyorum. Bir ara fotoğraf makinam yoktu ve iş çok yoğundu, şimdi de zaman bulamıyorum tatlı şımarık bebeğim Ayşe Selin yüzünden. Ohhh! iyi ki olmuş! Bu çöreği ablamdan öğrendim, Selim buna bayılıyo! ilk defa yaptım, lezzetli de oldu paylaşmak istedim. İşte tarifi:
Malzemeler:
  • 150 gr yumuşak tereyağ
  • 1 su bardağı mısırözü yağı
  • 1 su bardağından biraz fazla yoğurt
  • 2 yumurta (bir yumurta üzeri için, diğeri hamura katılacak)
  • 1 paket instant maya
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı mahlep
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1,5 su bardağı tam buğday unu + 2 su bardağı un (tam buğday ununu ben ekledim isterseniz tamamını normal unla da yapabilirsiniz)

İç malzemesi için: 250 gr beyaz peynir + 1/2 demet maydanoz + üzeri için kullanacağınız 1yumurtanın akı (peynir miktarını ve çeşidini kendinize göre de ayarlayabilirsiniz, ben yarısını maydanozsuz kaşar peyniri ile yaptım, Selim'in isteği doğrultusunda:)

Yaıpılışı: Unları derin bir kabın içine boşaltıp mayayla karıştırın. Üzerine 1 yumurta ve yoğurduda ekleyip karıştırın. Sırasıyla tereyağı ve sıvı yağıda ekleyip hafifçe karıştırın. Sonra tuz ve mahlebide ekleyin, ardından ılık suyuda ilave edip yoğurmaya başlayın. Hafif ele yapışan ve yumuşak bir hamur elde edin gerekirse biraz daha un ilavesi yapılabilir. Hamuru iyice yoğurduktan sonra ılık bir ortamda 1/2 saat ya da 40 dk. mayalandırın. Mayalanan hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp tezgah üzerinde ya da uygun bir yerde elinizle 10cm veya 15 cm çapında açıp peynirli maydanoz karışımından bir miktar koyup rulo yapın. Sonra rulonuzu ay çöreği formuna sokun (resimde görüldüğü gibi:)) çöreklerinizi yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizip yumurta sarısı sürün ve çörek otu veya susamla süsleyin. Tabi lezzetlenmişde olacaklar böylece:) Önceden ısıtılmış 200C fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

Not: Bu ölçülerle 26 tane çöreğim olmuştu yani iki fırın tepsisi dolmuştu. Afiyet olsunnnnnn...






Hiç yorum yok: