20 Ocak 2008 Pazar

MERCİMEK ÇORBASI

Uzun zamandır yazamadım, özlemişim. Yeni yıla çok çalışarak başladım, Cumartesileri de dahil. Olsun sağlık olsun ama fena halde de başım ağrıyor şu aralar:( Selim'in geçen Pazar günü beni İstanbul'a, İstinye Park'a götürme sözü de güme gitti. Çünkü o da soğuk algınlığı yüzünden bütün bir Pazar yattı. Ben de temizlik yaptım. Ortalığın tozunu alıp, lavaboları ovdum, nevresimleri değiştirip, bol bol çamaşır yıkadım. Ve pilav yapıp, ev ekmeği yoğurdum. Aferin bana!
Bu ara mutfakla fazla ilgilenmiyorum, hem yoğunluktan hem de Gülsen anne bizimle ve yemek yapma işini ona devretmiş bulunmaktayım. Ama yine de bir kaç bir şey pişirdim tabiki. Çorba, kek, poğaça, bulgur pilavı, omlet, menemen, ev ekmeği gibi. Cumartesi sabahı işe gitmeden önce yaptığım mercimek çorbasının tarifini yazmak istedim. Mercimek çorbasını bilmeyen yoktur heralde ama olsun ben yine de yazmak istedim. Kış çorbası deyince de benim yapabildiğim en iyi çorba sanırım bu çorba. İçine ne bulursam atabiliyorum:) Yani tahılları ve sebzeleri bir arada kullanmak hoşuma gidiyor. Sus Ayşegül tarife geç artık! Tamam yazıyooruumm!

Malzemeler:
  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1/2 çay bardağı yeşil mercimek
  • 1/2 çay bardağı bulgur
  • 2 orta boy soğan
  • 1 orta boy patates
  • 1 orta boy havuç
  • 1 orta boy kereviz (varsa küçük bir demet brokoli ve karnabahar da olabilir)
  • 1 tane biber (kırmızı, yeşil hiç fark etmez)
  • 2 diş sarımsak
  • Bir tutam maydanoz, saplarıyla birlikte
  • 1 yemek kaşığı tereyağı, 1 yemek kaşığı zeytin yağı, 1 yemek kaşığı ayçiçekyağı (yağları karışık kullanmayı seviyorum)
  • Varsa 3-4 yemek kaşığı ev yapımı domates sosu + birer tatlı kaşığı domates ve biber salçası
  • 1 +1/2 veya 2 lt. kaynamış su (varsa 1/2 lt. kemik suyu, kemik suyu kullanınca tereyağına gerek yok bence)
  • Yeteri kadar tuz ve nane.

Yapılışı:

  • Önce mercimek ve bulguru ayıklayıp, yıkayın.
  • Soğanları ve kullanacağınız diğer sebzeleri temizleyip soyun ve iri iri doğrayın.
  • Tencereye yağları koyup soğanları şeffaflaşıncaya kadar kavurun, ardından salçanızı ve domates sosunuzu ilave edip biraz daha kavurun.
  • Sarımsakları, biberi, patates, havuç, kereviz ve maydanozları da ilave edip biraz kavurun.
  • Daha sonra mercimek ve bulguru ilave edip, suyunu ekleyin ve karıştırıp kaynamaya bırakın.
  • Kısık ateşte ara sıra karıştırarak, içindeki herşey iyice pişip yumuşayıncaya kadar (30-45 dk) kaynamaya bırakın.
  • İstediğiniz kıvama gelince blenderdan geçirip, üzerine nane serpin. Ve biraz da karabiber.

Not 1 : Ben düdüklü tencerede pişiriyorum ve sadece kaynamaya başladıktan sonra 6-7 dk. daha pişirmek yeterli oluyor. Bu sürede tümü çok iyi şekilde pişmiş oluyor. Tabi tencereler farklı olacağından süre de değişebilir.

Not 2 : Çorbayı düdüklü tencerede yapmıyorsanız kıvamını ayarlamak için ilave su gerekebilir.

Not 3 : Yapımı kolay ve çabucacık olan bir çorba tabiki bol vitaminli.

Herkese selam ve afiyetle...


3 yorum:

Tijen dedi ki...

Evet gerçekten epey olmuş yazmayalı,
hoşgeldin...

Adsız dedi ki...

kötü tabiki bal kabağı çorbası canım benim

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet dedi ki...

Bir daha bu kadar ara verme :))
Sevgiler